CİMER’den valiliğe, valilikten DİSKİ’ye: Altyapı sorunu çözülmedi

Amed’in Peyas ilçesinde yıllardır devam eden kanalizasyon sorunu için yapılan başvurular CİMER, valilik ve DİSKİ arasında gidip gelirken, mahalleli kötü koku, su birikintileri ve çökme riskiyle yaşamaya devam ediyor.

ZEYNEP ÇELİK

Amed – Amed’in Peyas (Kayapınar) ilçesine bağlı Medya Mahallesi’nde bulunan İstanbul Konutları çevresinde uzun süredir devam eden kanalizasyon sorunu, mahalle sakinlerini isyan ettirdi. Özellikle 802 Sokak ile yeni Adli Tıp Kurumu binasının arka kısmında yoğunlaşan kötü koku, kanalizasyon kaynaklı su birikintileri ve zemindeki bozulmalar nedeniyle yurttaşlar hem sağlık hem de güvenlik açısından ciddi risklerle karşı karşıya olduklarını söylüyor.

Ajansımıza ulaşan mahalle sakinleri, sorunun çözümü için defalarca Diyarbakır Su ve Kanalizasyon İdaresi’ne (DİSKİ), Kayapınar Belediyesi’ne ve CİMER’e başvurduklarını ancak bugüne kadar somut bir sonuç alamadıklarını ifade ediyor. Yurttaşların aktardığına göre, geçen yıl yapılan CİMER başvurusuna verilen yanıtta konunun valiliğe iletildiği belirtildi. Valilik ise sorunun DİSKİ’nin sorumluluk alanında olduğunu belirterek dosyayı ilgili kuruma yönlendirdi. Ancak aradan geçen zamana rağmen bölgede herhangi bir çalışma yapılmadı.

Çökme riski uyarısı

Mahalle sakinleri, su birikintisinin bulunduğu alandan tren yolu hattının da geçtiğine dikkat çekerek, gerekli dolgu çalışmalarının yapılmamasının ciddi bir çökme riski yarattığını belirtiyor.

Bir yurttaş yaşanan duruma ilişkin şunları söyledi:

“Tren yolu ile ilgili de kontrole geldiler ancak onlar da DİSKİ’yi işaret ediyor. Su birikintisinin olduğu yer aynı zamanda tren yolunun geçtiği alan. Tren rayları Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) kurumuna bağlı. Tren yolunun bulunduğu bölgede çökme riski var.”

‘İkinci bir Çorlu faciası yaşanmasın’

Mahalle sakinleri, yaşanan sorunun görmezden gelinmesinin ileride daha büyük sonuçlar doğurabileceği uyarısında bulunuyor. Yurttaşlar, zemindeki bozulmanın devam etmesi halinde ikinci bir Çorlu tren faciasının yaşanmasından endişe ettiklerini dile getiriyor.

8 Temmuz 2018’de meydana gelen Çorlu tren kazasında, aşırı yağışlar nedeniyle menfezin altındaki toprağın kayması sonucu rayların altı boşalmış, raydan çıkan trenin beş vagonu devrilmişti. Kazada 7’si çocuk 25 kişi yaşamını yitirmiş, yüzlerce kişi de yaralanmıştı.

Kanalizasyon suyu iki mahalleyi etkiliyor

Mahalle sakinlerinin aktardığına göre, Medya Mahallesi’nde biriken kanalizasyon suyu yalnızca bölgeyi değil, Yenişehir ilçesine bağlı Fabrika Mahallesi’ni de etkiliyor. Özellikle sıcak havalarda dayanılmaz hale gelen kötü koku nedeniyle yurttaşlar günlük yaşamlarının olumsuz etkilendiğini ifade ediyor.

Sorunun yerinde incelenmesi için mahalleye gittiğimizde bölgenin yoğun kanalizasyon kokusuyla kaplı olduğu görüldü. Çevreden geçen yurttaşların büyük bölümü kötü koku nedeniyle burunlarını kapatarak yürümek zorunda kalıyor.

Bir kentin sağlıklı işleyişinin temel koşullarından birinin güçlü altyapı olduğunu hatırlatan mahalle sakinleri, kentin su ve kanalizasyon hizmetlerinden sorumlu kurumu olan DİSKİ’nin soruna kalıcı çözüm üretmesini talep ediyo.

Mahalleli belediyeye gitmeye hazırlanıyor

Sorunun yıllardır çözülememesi üzerine mahalle sakinleri toplu şekilde Kayapınar Belediyesi’ne giderek taleplerini iletmeye hazırlanıyor. Site yönetimi tarafından yapılan duyuruda yurttaşlar, kanalizasyon taşkınları ve kötü koku sorununa dikkat çekmek amacıyla belediyeye birlikte gitmeye çağrıldı.

Mahalle sakinleri, yetkililerin kurumlar arasında sorumluluk tartışması yürütmek yerine acilen harekete geçmesini ve gerekli altyapı çalışmalarını başlatmasını istiyor.